Първата круизна колекция на Armani - ода на съвремеността и монохрамния стил

27 май 2019 09:37   4181 прочита


Джорджо Армани е един от дизайнерите, който през годините  държеше да остане настрана от тенденцията на известните брандове да организират зрелищни представяния на своите междинни колекции в далечни места. Или поне до тази година, когато италианецът реши да се качи на борда на круизите и да заведе своите почитатели не къде да е, а в неговата стара любов – Япония.

Връзката на дизайнера със страната на изгряващото слънце датира от 1982 г., когато той за първи път се озовава в Източна Азия и съвсем очаквано се влюбва, но не в някоя местна дама, а в културата и красотата на този толкова различен свят. Япония на свой ред му отговаря с искрена любов и Armani бележи възход, какъвто никоя друга марка не е имала в островната държава.

Освен дестинацията локацията за първото му круизно ревю също не е избрана случайно, на 24 май най-старият музей в страната  – Националният музей на Токио, който е пазител на най-ценните и редки колекции на японското и азиатското изкуство, се превърна в своеобразен моден подиум. А колкото до самото шоу – то съвсем очаквано бе в абсолютен ала Армани стил.

Въпреки че беше първи круиз, нямаше пищна украса, пиротехника, огън, дим и мощни звукови ефекти. Всъщност нямаше и нужда от никое от изброените неща, защото на  Armani му стигат само много светлина, естетическо присъствие и витаещо дори във въздуха усещане за неподражаем стил. Някак въздушно и много извисено, всичко друго е твърде земно за да му приляга!

Трябва да признаем, че има нещо, благодарение на което този човек прави дрехите да изглеждат едновременно безтегловни, ефирни и толкова запомнящи се, без да бъдат непременно провокативни. Балансът, който дизайнерът успява да създаде между изчистените силуети и ексцентричния нюх, е всъщност  това, което успява да запази хармонията и естетиката във всеки тоалет на бранда.

В първия си моден круиз Джорджо Армани е останал верен на себе си и благодарение на това видяхме една изключително елегантна и сдържана колекция, в чиято основа бяха закодирани костюмите с панталони. Макар само по себе си „костюм с панталон” да звучи доста ограничаващо, това съвсем не беше така, а вариациите на иначе класическите модели бяха изключително актуални. Видяхме както строги смокинги, така и много предложения на панталони с тиранти, съчетани с широки ризи или сака.

Саката всъщност играеха изключително важна роля в цялата колекция – вталени, овърсайз, със или без ревери, носени с колан около кръста или пък с двуредно закопчаване, те всичките изглеждаха, та дори и крещяха – Armani. Както приляга за една круизна колекция, и в тази на Armani имаше животински принт. Дизайнерът обаче не бе заложил на никой от така актуалните в момента – зебра, леопард или змия, а на нещо доста новаторско и същевременно носещо духа на Япония – костенурки.

Да, да, правилно прочетохте – италианецът бе избрал смелия и до момента никак неактуален принт, напомнящ за кожата на земноводни. Неочаквано, нали? Какво друго да кажем освен – добре дошли, костенурки!
Ако вече се чудите къде са роклите – те дойдоха с плавния преход към вечерното облекло, който освен стила промени изцяло и цветовата гама.

Монохромните сини, сиви и земни нюанси изведнъж разцъфнаха в една червено-коралова палитра, която бе цветно допълвана от тюркоаз и смарагд. Тези модели, дали заради цветовете, кройките или материите, толкова много ни напомниха за кимоната на японките, че вече нямаше никакви съмнения къде по земното кълбо се намираме. Аксесоарите, за разлика от изчистените силуети, бяха големи, смели и открояващи се.

Широките колани с множество катарами, сложени около талията на панталоните и палтата, и бижутата в лицето на брошки, колиета и обици разчупваха моделите, но въпреки това не отклоняваха твърде много вниманието от качествените материи и стилните кройки. А пък шапките в контрастни цветове на свой ред внасяха доза неминуем японски стил в облика на цялостната колекция.

Голямата изненада за гостите на първата круизна колекция обаче бе фактът, че Armani представи мъжката и дамската си колекция заедно. Всъщност това до някаква степен бе очаквано, тъй като е всеизвестно, че мъжките костюми са една от запазените марки и голямата слабост на италианския дизайнер.

В случая моделите за силния пол следваха стила на дамската колекция – монохромни цветове в началото и значително по-ярки и живи към края на ревюто. Кройките бяха разгърнати в целия си диапазон – от класически костюми с вратовръзки през жилетки и пуловери, съчетани с широки панталони, та чак до смели аксесоари като брошки-макове на ревера, фишу шалчета на врата и тиранти, които, както стана ясно, са един от акцентите в цялата колекция.

Определено мъжките костюми бяха една идея по-небрежни от типичния за Джорджо Армани стил, но въпреки това изключително актуални. Наистина се радваме, че Armani се присъедини към известните брандове, представящи круизи, това е още една добре написана страница от модната история. Още повече се радваме обаче, че първата му круизна колекция е същинска ода на съвремеността и монохромния стил – неща, от които безспорно модният свят има нужда…/fashioninside.bg


Още за: дизайнери   тенденция   колекции   Още от: Мода

Принтирай статия
0 коментара


Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар




Въведете кода от картинката